Zoveel familie in Australie

13 februari 2013 - Adelaide, Australië

Zondag de 10-de werd de eerste dag die in het teken stond van al die neven en nichten van Arnoud die hier in Australie wonen. Rond het middaguur vertrokken we naar het huis van Mariella en haar man Bob die, vanwege Arnoud's verjaardag, een heerlijke lunch hadden voorbereid. Uiteraard was tante Toos van de partij en ook een aantal van Mariella's broers en zussen. Veel verhalen werden aan elkaar verteld en het was echt gezellig.

De volgende ochtend pakten we wat spullen in omdat we met L&M een paar dagen naar Frank (een broer van Marlies) zouden gaan. Die heeft een geweldig huis aan het strand in Carrickalinga, zo'n anderhalf uur rijden van Adelaide. Daar zouden we meer van de broers en zussen van Marlies ontmoeten. Op de heenweg maakten we er echt een dagtocht van; L&M namen ons mee langs verschillende, interessante plaatsen en een prachtig deel van dit stukje Australie; Hahndorf en Victor Harbor. Uiteindelijk kwamen we rond half 5 aan. Wat een fantastische plek bleek dat te zijn, in combinatie met geweldig weer echt een garantie voor een paar bijzondere dagen. Toen iedereen er was (we waren in totaal met z'n tienen), hebben we eerst een stukje langs het strand gewandeld en daarna heerlijk geborreld op het grote terras. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was zagen we een groep dolfijnen voorbij tuimelen, geweldig om te zien. Na een lekkere maaltijd genoten van de zonsondergang boven zee en later weer eens van een mooie, heldere sterrenhemel.

De aankomst hier bleek voor zowel Arnoud als Frank een geval van "maak kennis met je tweelingbroer", zoals die op elkaar lijken.

Dinsdag was de dag voor een wandeling langs de andere kant van het strand en 's middags bovendien zwemmen in de zee. Na opnieuw een heerlijk maal (kangoeroe van de bbq) meldde zich nog een andere broer van Marlies met zijn vrouw, het werd bijna een reunie.

Vanochtend, woensdag, was het weer tijd om te vertrekken en afscheid te nemen van de meesten. Via weer een heel andere weg en opnieuw wat wijnhuizen inclusief proeverijen, kwamen we in de loop van de middag weer in Adelaide aan. Morgen nog een dagje hier en vrijdag gaan we dan beginnen aan de tocht naar Melbourne.

1. Marianne:
    13 februari 2013
    Wat moeten dat een enorme hoeveelheid indrukken zijn als je ineens geconfronteerd wordt met zoveel familie. En ook nog het gevoel hebben dat je in een spiegel kijkt. Frappant he die genen.Groetjes.
  2. Cilia:
    13 februari 2013
    Dag Arnoud en Franca,
    Wat is het heerlijk om jullie verhalen te lezen, op deze manier zijn we allemaal een beetje op reis.
    Wat een afwisselingen en avonturen maken jullie mee.
    Nog veel plezier.
  3. Jan-Willem:
    15 februari 2013
    G'day Arnoud & Franca! Hebben jullie eigenlijk nog wel zin om naar Nederland terug te keren? Wel even wat anders daar in het zuidelijke halfrond! Geen bush hat genomen of gewoon niet op de foto ermee? Groeten uit een bevroren Drenthe, JW