Hong Kong; zoveel verschillende indrukken

1 maart 2013 - Hong Kong Island, China

Vandaag, vrijdag dus, Hong Kong "gedaan". Nadat we gisteravond tegen middernacht in ons hotel aankwamen lagen we er al snel in want het was best een vermoeiende dag geweest. Ons hotel lag op Kow Loon, aan de haven, en vanuit onze kamer zouden we uitzicht daarop hebben. De volgende ochtend trokken we dus uitermate benieuwd naar het uitzicht de gordijnen open en...........een dikke laag bewolking en smog hing over het uitzicht heen! Bijna niets te zien dus. Na het ontbijt trokken we de stad in om met een sigt-seeingbus zoveel mogelijk indrukken van de stad op te doen. En die hebben we gehad, de foto's spreken wat dat betreft voor zich. Maar zeker in het begin, ook al gisteren op de luchthaven, voelden we ons toch wat onwennig tussen deze bevolkingsgroep. Een zo andere cultuur, totaal onherkenbaar taaltje, het was wel even wennen. Zoveel tegenstellingen: kleine buurtmarktjes tegenover kolossale gebouwen van alle wereldmerken, luxueuze flats tegenover armoedige bouwseltjes, de was hing overal boven het drukke verkeer te drogen, chinese jonks naast moderne boten, en zo verder. Maar uiteindelijk was het wel een fantastische dag.

Intussen realiseerden we ons nog iets raars; gisteren, op 28 februari in Australie, maakten we daar de (meteorologisch) laatste dag van de zomer mee. En vandaag, op 1 maart in Hong Kong, maakten we hier de (meteorologisch) eerste dag van de lente mee. We zijn dus weer terug op het Noordelijk halfrond. Morgenochtend vertrekken we hier om kwart over 9 uit Hong Kong voor een vlucht van 13 uur en 40 minuten naar Londen. De allerlangste vlucht van onze hele trip. Dan nog 4 uur wachten in Londen op de vlucht naar Amsterdam waar we even na 22.00 uur hopen aan te komen. Nu gauw gaan slapen dus!

1. Ria Weel:
    Goede thuisreis!!!
  2. Monique Lacroix:
    1 maart 2013
    Veilige thuisreis toegewenst na een fantastische reis. Bedankt voor de verhalen en vele foto's!
  3. Rick Timme:
    1 maart 2013
    homeward bound. leuke verhalen, mooie foto's.
    Heb ben jullie thuis ook nog wat te vertellen?
  4. Monique:
    1 maart 2013
    Goede terug reis gewenst en dat jullie weer heel huids in ons kikker landjes mogen aan komen welkom thuis na zo ongeveer 10 weken .tot snel in het oisterwijkse lieve Gr. Mo en charles
  5. Babs:
    1 maart 2013
    Wat een eindeloze reis. Was leuk om dat een beetje te kunnen volgen. Goede thuisreis!
  6. Bea:
    2 maart 2013
    Wat een geweldige reis hebben jullie gehad. Leuk dat we daar een beetje van hebben kunnen meegenieten, maar vooral zo fijn om te zien hoe jullie van je droomreis hebben genoten.
    Goede reis terug!
    Bea & Harry
  7. Rob en Alfred:
    2 maart 2013
    Welkom thuis we hebben genoten van de verhalen tot gauw!