Afscheid van Sydney

28 februari 2013 - Sydney, Australië

Woensdag was onze laatste volle dag in Sydney. We begonnen er op tijd aan want we hadden een vol programma. Een bezoek aan de Citytower was het eerste punt. Bovenop hadden we, vanuit het City Eye, een geweldig uitzicht over Sydney. Op een hoogte van 268 m. konden we helemaal rond lopen en alles goed bekijken. Omdat het opnieuw mooi zonnig weer was konden we ver weg kijken. Het hoogtepunt van dit bezoek was de skywalk die we vervolgens gemaakt hebben. In het speciale pak wat we moesten dragen hebben we, goed gezekerd aan een rail, een wandeling buitenom gemaakt. Daarbij konden we de rode letters die op de foto te zien zijn, aanraken.

Het volgende programmapunt was het Sea Life centre. En daar zagen we het vogelbekdier rondzwemmen. Heel typisch was dat we alle drie dachten dat die groter waren. Maar ze zijn maar zo'n 20-25 cm. Wel heel snel. Na nog veel meer mooie zeedieren te hebben gezien gingen we met de trein naar het Opera House. We hadden het al een paar keer van een afstand gezien maar uiteraard wilden we het ook van dichtbij bekijken. En dan is het toch wel een indrukwekkend gebouw.

Als laatste hebben we nog een boottochtje gemaakt als vervanging van een stuk onder de grond met de trein. En dat was dan tevens het afscheid van Sydney en ook van Australie.

Vanochtend hebben we onze koffers weer gepakt en vanmiddag vliegen we dan naar Hong Kong (vlucht van 9 uur) waar we rond 22.00 aan zullen komen.

1. Lindsay and Marlies:
    28 februari 2013
    Farewell, Bon Voyage, and we will see you back, we are sure,
    Love Marlies and Lindsay
  2. Ilse:
    Goede reis!
  3. Loes:
    28 februari 2013
    Geniet nog van Hong Kong! En een veilige en goede reis terug naar huis.
  4. Koosje.:
    28 februari 2013
    Henk en ik hebben genoten van jullie reisverslagen en er kwamen weer een heleboel herinneringen boven. Dank je wel en alle drie een hele goede reis terug en dan tot ziens. Groetjes H en K.
  5. Monique:
    28 februari 2013
    We hebben genoten van de verhalen van jullie reis ,wat geweldig en een hele belevenis , vele mooie foto's gezien en wat een mooie landen geweldig. Martijn ook genoten zeker ? Nu op naar de laatste stad Hong Kong is ook weer een mooie en indrukwekkende stad nog veel plezier samen en een goede reis terug tot snel x monique en charles
  6. Corrie en Jan G.:
    28 februari 2013
    De reis loopt op een eind. Maar jullie hebben nog een mooi slotstuk samen met Martijn erbij in Hongkong. Geniet er nog van. En bedankt dat jullie ons hebben laten meegenieten met jullie reisverslagen en de prachtige foto's!
  7. Henrieke lovelock:
    1 maart 2013
    Franca, je kettinkje is gevonden
    We hebben op het moment nat en koel weer.
    Jullie hebben het warme weer mee genomen
    Hoe is Hongkong?
    Nog een dag en dan naar huis
    Goede reis en goede thuisklmst
    Love, Ieke en Steve
  8. Loek:
    3 maart 2013
    HongKong honkie Dong......dat was wat die man zong...
    Dat betekent goede reis terug en....thuis goed uitrusten.....
    Prettige terugreis