Sydney, onze laatste bestemming in Australie

25 februari 2013 - Sydney, Australië

Vrijdagavond zijn we van Melbourne naar Sydney gevlogen. Gelukkig was het nog licht toen we aankwamen en vanuit de lucht zagen we het Operahouse, de harbourbridge en de havens goed liggen. De eerste indruk was meteen prima. Voor deze nacht hadden we een hotel bij de luchthaven gereserveerd omdat we de volgende ochtend, zaterdag, om half 11 Martijn op zouden halen. In het hotel nog even wat gegeten en vervolgens gaan slapen. De volgende ochtend goot het van de regen, een vreemd verschijnsel want het was inmiddels enkel weken geleden dat we veel regen hadden gehad. Na het ontbijt met de shuttlebus weer naar de luchthaven en het regende nog steeds. Achteraf zou blijken dat dat de hele dag zo zou blijven. Maar het weerzien met Martijn was er niet minder om. Met een kop koffie hebben we eerst op de luchthaven lekker zitten bijkletsen en daarna ons volgende gastgezin gebeld om door hen opgehaald te worden. Tot donderdag zijn we nu bij Arnoud's nichtje Ieke en haar man Steve te gast.Op weg naar hun huis hebben ze ons alvast getrakteerd op een stukje sightseeing in Sydney, oa langs het Operahouse.

De volgende ochtend, zondag, vertrokken we al op tijd voor een dagtocht naar de Blue Mountains ten noordwesten van Sydney. Ze heten zo vanwege de blauwige uitstraling die ontstaat door de dampen van de etherische olie van de eucalyptusbomen. Hoewel de weersvoorspelling niet geweldig was hebben we een heerlijk zonnige dag gehad. Op diverse uitkijkpunten hadden we prachtig zicht op de bergen. Op de terugweg bezochten we de botanische tuinen die ook zeer de moeite waard waren.

Maandagochtend werden we door Steve bij een treinstation gedropt, op weg naar zijn werk. Wij zijn met ons drietjes de stad in getrokken terwijl de zon opnieuw goed zijn best deed. We stapten uit bij het Operahouse en zijn toen met de ferry naar het eiland Manly gevaren en later ook weer terug waardoor we een schitterend uitzicht op dit bekende bouwwerk hadden en ook op de skyline van Sydney. Later hebben we nog wat rondgekeken in het echte centrum van Sydney en nadat we weer terug waren hebben we plannen gemaakt voor de komende twee dagen. Benieuwd wat we daar nog van kunnen doen. We hebben alleen nog dinsdag en woensdag want donderdag vertrekken we weer, richting Hong Kong, het eerste traject van de thuisreis.

1. Birgitta:
    25 februari 2013
    Leuk dat het laatste gedeelte met het hele gezin is. Geniet nog even van Australië en alvast succes voor de terugreis!
  2. Loek:
    25 februari 2013
    Ook bij Fransje komen de herinneringen weer boven van de bezoeken aan Sydney en Melbourne.
    Mocht je toevallig Adje tegen het lijf lopen (83 jaar,in cowboy overhemd, nootjes etend, tilburger van geboorte,) doe hem dan de groeten....maar het is daar zo druk.....En die regen och..niet filmen want die krijg je hier misschien ook nog wel...Veel plezier en goede reis terug..langzaam en langzaam en gewoon met jetlag....Neem je tijd
  3. Groep blauw/geel:
    Hoi Franca, Arnoud en Martijn,
    Luuk en Sem vinden de 2 bordjes waar Martijn tussen staat best wel gek! Welke kant moet Martijn nu toch op? Tirza vindt Martijn een stoere jongen, Meike vindt de zonsondergang super mooi, Sander zou ook wel in het zwembad willen zwemmen, Giel vindt het hele grote huis van jullie familie erg mooi, Jeroen vindt het blauwe water erg indrukwekkend en en ik (Petra) vind dat jullie daar prachtige vogels gezien hebben. Weer eens wat anders dan onze mussen en roodborstjes! Jullie begrijpen wel dat wij weer erg genoten hebben van jullie foto's maar wij vinden het ook heel erg fijn dat we jullie weer snel zullen zien!!! Geniet nog van jullie laatste week en kom goed thuis! Groetjes van groep blauw/geel.
  4. Corrie en Jan G.:
    25 februari 2013
    Wat gezellig dat jullie nu met z'n drietjes het slotstuk van jullie wereldreis kunnen beleven. Geniet er maar lekker van!
  5. Ton en maris:
    Beste Franca, Arnoud en Martijn,
    Franca en Arnoud, we hebben jullie vele reisverhalen gevolgd; en dan zit het er nu al weer bijna op; nog een heel fijne tijd deze laatste dagen samen met Martijn en alvast een heel goeie reis weer naar huis. Tot ziens in Oisterwijk.
  6. Lotte:
    25 februari 2013
    Moet extra gezellig zo samen met Martijn!Geniet nog even van alle mooie nieuwe indrukken en de warmte! Toch ook weer fijn om jullie in Oisterwijk te zien binnenkort.
    Goede reis en nog fijne dagen gewenst, groet Lotte
  7. Arnold en Gerda:
    26 februari 2013
    Wat leuk dat jullie nu met Martijn zijn geweldig.wat gaat de tijd toch snel, alweer bijna Maart .Geniet er nog van .Groetjes van ons uit Noordwijk.
  8. Ilse:
    26 februari 2013
    Fijn dat jullie als gezin weer compleet zijn. geniet van de laatste dagen! En een goede reis terug.
  9. Groep groen:
    26 februari 2013
    Wij vinden de foto's prachtig! Was het leuk om Martijn na 8 weken weer te zien? En als je terug op school bent wil je dan een spreekbeurt houden over jullie reis? Wij hebben zoveel vragen!
    Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie en een goede reis.

Groetjes groep groen
  10. Francs:
    Hoi groep groen,
    Wat leuk dat jullie ons ook zo enthousiast volgen. En ik vind het erg leuk om een keer jullie vragen te komen beantwoorden.
    Volgende week ben ik weer op school, dan zullen we eens kijken wanneer het kan.
    Groetjes, ook van Arnoud en Martijn,
    Franca