Ontdekken van Sydney, tweede dag

26 februari 2013 - Sydney, Australië

Dinsdagochtend vertrokken we opnieuw met de trein naar de city. Het doel was vandaag om een rit met de monorail-trein te maken, die maakt een ronde door het centrum. Vervolgens zijn we uitgestapt bij Darling Harbour voor een bezoek aan het Wildlifecentre. Een prachtig opgezet centrum over alle in Australie voorkomende wilde dieren. Wij hebben er inmiddels al een aantal van gezien maar Martijn niet dus dit was een leuke gelegenheid. We zagen wallibi's, slangen (ook een pyton geaaid door Martijn en Franca), Tasmanian devils, wombats, een krokodil en nog veel meer. Het slotstuk was dat Martijn ook de kans kreeg een koala te aaien. Vasthouden en knuffelen mag in deze staat (New South Wales) niet van hogerhand omdat de koala hier meer een bedreigde diersoort is dan in andere staten. Maar dit was ook een leke beleving. Na het wildlifecentre gingen we, aan het begin van de middag, al weer terug naar ons startstation. Steve zou ons daar oppikken om met de auto een ander stuk van de omgeving van Sydney te zien. En ook die tour was weer zeer de moeite waard. We gingen opnieuw naar het eiland Manly maar nu met de auto, over de brug. Een ander deel van het eiland zagen we, maar ook, vanaf een hooggelegen punt, de route die we gisteren met de ferry gevaren hadden. Prachtig om te zien: Manly, een stuk van Sydney en daar tussenin de zeestraat naar de Pacific Ocean. Al met al weer een fantastische dag.

1. Wilma:
    26 februari 2013
    Wat een mooie plaatjes hebben jullie weer geschoten in Sydney.
    Geniet van de laatste dagen en dan zien we je al weer snel. Kunnen we de verhalen horen i.p.v. lezen. Nog veel plezier.
    Gr. Wilma