Kangoeroe's voeren en koala's knuffelen

11 februari 2013 - Adelaide, Australië

Woensdag namen L&M ons mee op een tocht door de mooie omgeving van Adelaide. Via het randje van het Barossa-valley wijngebied kwamen we uit bij de Whispering Wall. Dat is een grote damwand die om de een of andere reden de eigenschap heeft dat, wanneer je aan het ene uiteinde iets zegt, dat aan het andere uiteinde te verstaan is. Maar helaas: die dag was de temperatuur zo'n 38 graden en vanwege een uitermate hoog brandgevaar in de regio was de Wall niet toegankelijk. Dus reden we door naar het volgende doel: het Gorge Wildlife Centre want daar kun je kangoeroe's voeren en koala's knuffelen. Maar: vanwege de hoge temperatuur werden er die dag geen koala's geknuffeld. Pech dus!

De volgende dag probeerden we het opnieuw. De Wall was nog steeds niet open, maar het wildpark wel. Dat was echt een leuke ervaring, zie de foto's. En omdat we weer via een andere route terugreden genoten we opnieuw van de mooie vergezichten en omgeving.

Vrijdag hadden we ons ingeschreven voor een wijntour door de Barossa-valley. Met een busje met in totaal zo'n 17 deelnemers reden we eerst naar de Whispering Wall die deze keer wel open was. En daar maakten we het fenomeen inderdaad mee. Helder en duidelijk kon je precies verstaan wat iemand van de groep aan de andere kant zei en andersom. Heel bijzonder. Vervolgens bezochten we 4 verschillende wijnmakers en mochten we overal 4 tot 5 wijnen proeven. En dat ging in een tempo waar zelfs wij (!) wat moeite mee hadden: erg hoog dus ;). Maar wel lekker. Onze chauffeur maakte, tijdens een van de proeverijen, voor ons een bbq lunch klaar die goed smaakte. Al met al opnieuw een goede dag.

Voor die avond hadden L&M hun 2 zoons die ook in Adelaide wonen, met hun gezinnen, uitgenodigd voor een bbq zodat wij hen ook konden ontmoeten. Dat werd een erg gezellige avond, het klikte meteen tussen iedereen en er werd flink over en weer gekletst.

Zaterdag hebben we vooral rustig aan gedaan. Wat was weggewerkt, boodschappen gedaan, vlucht van Melbourne naar Sydney geregeld voor de 22ste ed.

1. Corrie en Jan G.:
    10 februari 2013
    Proficiat Arnoud, met je verjaardag. Franca, geef na de koala's en de kangeroes, Arnoud ook maar een lekkere knuffel!
  2. Jan-Willem:
    10 februari 2013
    Hmmm - wanneer ik weer eens in Oisterwijk langskom doe ik mijn koalapak aan (-; Veel plezier daar!
  3. Monique Lacroix:
    10 februari 2013
    Arnoud, van harte proficiat, hoewel je waarschijnlijk al op 11 feb zit waar jullie zijn. Foto's zijn prachtig, verhalen fantastisch, alsof ik de tocht met jullie mee maak. Nog veel plezier de komende weken en groeten aan de familie. Als ze ooit Amerika doen, mogen ze langs komen. Hier is het deze week overdag zo'n graad of 20 dus best lekker.
  4. Bea:
    Hoi Arnoud en Franca,
    hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Arnoud. Wat maken jullie veel mee, zeg! En wij zitten hier weer in 15 cm sneeuw vandaag, wat een uitersten! Bijzonder wel om je familie zo te ontmoeten en dat het dan meteen klikt.
    We zullen straks op jouw gezondheid drinken, groetjes, Bea & Harry
  5. Fred:
    Hoi Arnoud en Franca,
    Arnoud in ieder geval proficiat met je 36ste verjaardag (grapje, anders lijkt het zoveel). Waarschijnlijk één dag te laat daar, maar hier ben je nog steeds jarig. Dus eigenlijk ben je daar alweer één dag ouder dan hier (?). Nemen er vanavond wel een glas wijn op (lees "ik"), in een rustig tempo wel te verstaan. Mooie plaatjes, grappig die albino kangoeroes. Veel plezier. Ingrid en Fred.