Wellington, de hoofdstad van New Zealand.

20 januari 2013 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Gisterochtend (zaterdag) moesten we om half 10 inchecken voor de overtocht van Picton naar Wellington. Onze huurauto moesten we inleveren, aan de overkant zouden we weer een nieuwe krijgen. De overtocht met de Interislander, zoals de ferry heet, duurde 3 uur maar was een comfortabele reis. Hier zeggen ze: don't cross the strait but cruise it, en dat mogen ze met recht zeggen.

Aangekomen in Wellington haalden we onze bagage weer op en namen de volgende auto in ontvangst. In 10 minuten reden we naar het hotel, Ibis deze keer. Het was zonnig en droog dus we hadden er een goed gevoel bij. Maar hoe zoiets kan tegenvallen!!!! Toen we wat later de stad in liepen om hem te verkennen en een terras te zoeken werden we onaangenaam verrast door een gemene wind. Gelukkig vonden we een met glazen schermen beschut terras waar we een witte wijn dronken. Het cafe heette "Leuven" en ze hadden er ook alle bekende Belgische bieren plus nederlandstalige uitspraken op de muren. Wel grappig.

Later, toen we in het hotel wat meer over Wellington zaten te lezen, kwamen we er achter dat Wellington juist bekend staat om die winden rond de haven: the windy city! In alle straten staat hoogbouw tegenover elkaar en dat werkt dan als een trekgat. Fijn, treffen wij weer. Er stond ook nog bij dat het maar zelden voorkomt dat er geen wind is. En toen bedachten wij dat we hier in New Zealand al zoveel zeldzame weersverschijnselen hebben meegemaakt (zoveel meer regen dan normaal, zoveel hogere waterstanden, zoveel lagere temperaturen) dat deze er wat ons betreft ook bij zou mogen.....

En yes: de volgende ochtend gebeurde het wonder! We werden vanochtend wakker en de lucht was stralend blauw EN HET WAS WINDSTIL!!!!!! De hele dag hebben we er plezier van gehad. Vanochtend eerst een rondrit langs het hele kustgebied van Wellington gemaakt (zo'n 25 km) en daarna langs het water naar het Te Papamuseum gelopen. Daar is vanalles te vinden over de historie van New Zealand in alle opzichten. Toen op ons gemak, langs enkele terrasjes weer terug naar het hotel. Vanavond ergens aan de kade wat eten en dan morgen weer naar onze volgende bestemming.

1. Lindsay and Marlies:
    20 januari 2013
    Watching you with interest. We well remember the "Windy City!"
    Enjoy the North Island - we did!
  2. Lindsay and Marlies:
    We are looking forward to 1st Feb
  3. Ilse:
    20 januari 2013
    Wat een belevenissen weer. Jullie maken echt van alles mee. Blijf genieten en ik ben benieuwd wat jullie allemaal nog meer mee maken.
  4. Marieke:
    Hoi Arnoud en Franca!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Mijn zusje heeft een jaar in Wellington gewoond. Geniet van jullie avontuur!

Groetjes Marieke
  5. Fred:
    Hoi Arnoud en Franca,
    Loop een paar dagen en foto's achter. Mooie prent van Mount Cook. En verder naast de natuur en cruise fraaie terrassen en... een wit wijntje + hoed. De dame bij de groentekraam (langer geleden) is nog steeds een van mijn favorieten, zeker in vergelijking met de hobbits. Franca staat er natuurlijk wel weer heel goed op. Veel plezier vanuit een wit Nederland.
    Fred en Ingrid
  6. Monique:
    22 januari 2013
    Mooie foto's en zie dat het weer wat beter is geworden ,hier nog ijzig koud en weinig zon veel donkere dagen ,maar goed genieten van jullie verhalen en foto's ,nog een fijne tijd daar , Gr. Charles en monique