Aangekomen in Picton, onze laatste stop op het Zuidereiland

18 januari 2013 - Picton, Nieuw-Zeeland

Woensdag vertrokken we, volgens plan, op tijd uit Westport na eerst nog een stevige bui gehad te hebben. De bestemming van die dag was Motueka aan de Tasmanbaai, in het noorden van het eiland. Het weer onderweg was redelijk, zon en bewolking wisselden elkaar af en het was droog. Aan het begin van de middag waren we er al. Een gezellig appartement in een goed verzorgde lodge is de komende 2 nachten ons onderkomen. Een verademing vergeleken met het vorige verblijf. Overigens zijn, buiten die ene in Westport, alle hotels en motels waar we zitten prima. Alle kamers zijn voorzien van een waterkoker met koffie- en theevoorzieningen, minibar, strijkplank en -ijzer en liggen in of vlakbij het centrum. En ook overal wasmachine en droogtrommelfaciliteiten voor gasten.

Donderdag zijn we met de auto naar Kaiteriteri, wat verderop aan de kust, gereden. Het was lekker zonnig weer en we besloten een 3 uur durende cruise langs het Abel Tasman National Park te maken. Je kunt dan tussendoor op verschillende plaatsen aan land om door het park terug te lopen. Dat zijn wel lange wandelingen en vanwege de fysieke gesteldheid zijn we daar maar niet aan begonnen. Gewoon lekker in de zon, boven op het dek blijven zitten en genieten van alles waar we langskomen. We vonden dat we dat wel verdiend hadden na de ontberingen in Westport.

Vanochtend, vrijdag, zijn we weer uit Motueka vertrokken naar Picton. Een mooie tocht, oa door het bekende Marlborough wijngebied. Nu hebben we een hotel aan de haven, waar vandaan we morgen gaan varen naar Wellington op het Noordereiland. Een tocht van ruim 3 uur, eerst anderhalf uur door de Marlborough-sounds (fjorden) en dan nog anderhalf uur over zee.