De tocht naar Te Anau

9 januari 2013 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Met goed weer vertrokken we vanochtend uit Dunedin. In plaats van de aangewezen tour kozen we voor de lange tour. De zogenoemde Scenic road (the Catlins) voert langs de kust, onder andere langs Nuggetpoint, waar de zeldzaamste pinguin ter wereld een woonomgeving heeft. Na een lange tour en een afdaling te voet langs een steil pad kwamen we aan bij de observatiepost. En niet lang daarna zagen we eerst 3 zeeleeuwen in het gras liggen en wat later een yellow eyed pinguin (zo heet deze soort) richting zee gaan om voedsel te zoeken. De kuikens zijn onlangs uitgekomen en hebben uiteraard honger. Even later kwam er een het strand op die zich eerst uitgebreid begon te poetsen. We hebben verschillende goede foto's kunnen maken.

Deze uitgebreidere tocht heeft ons veel tijd gekost maar was beslist de moeite waard. Terwijl we daarna op weg waren naar onze volgende standplaats, Te Anou, begon het te regenen. En dat hadden we al verwacht want aan de westkust regent het al een week onafgebroken. Toen we vorige week in Christchurch aan kwamen zagen we op het nieuws al dat er een brug over de Harihari-rivier was weggespoeld door overvloedige regenval. En dat is aan een route die wij ook moeten rijden, over een paar dagen. Hopelijk is het dan opgelost. Voor dit moment is het spannend of onze geplande cruise door de Milfordsound (een fjord) morgen door gaat. Op dit moment is de weg er naar toe in elk geval afgesloten. Duimen dus maar.

1. Francs:
    9 januari 2013
    Hoi allemaal, we probeerden zojuist foto's toe te voegen, maar deze verbinding blijkt weer te zwak te zijn daarvoor. Even tegoed houden nog, dus.
  2. Koosje.:
    9 januari 2013
    Hoi Franca en Arnoud, Henk en ik volgen jullie op de voet en doen onze reis van 2007 nog eens dunnetjes over. Ik hoop dat jullie cruise door gaat. Wij vonden het fantastisch. gr. H en K
  3. Groep groen:
    Ik duim voor jullie mee! Groetjes Ingrid
  4. Loek:
    9 januari 2013
    Geniet maar van de regen , want dat doen wij hier ook. Maar hoed je als je in Australia komt want contacten met sydney en melbourne hebben ons verteld dat het daar snikheet is (en brandgevaarlijk) Dus nu wat meer vocht (geen drank, maar natuurvocht) innemen raak je dat straks weer snel kwijt. Pas op dat je niet uitdroogt...Veel plezier
  5. Corrie en Jan G.:
    9 januari 2013
    Wij duimen ook voor jullie. Leuk dat jullie deze dieren met eigen ogen konden zien! We kijken uit naar de foto's. Veel plezier verder!
  6. Odile:
    9 januari 2013
    Geweldig, wat maken jullie een prachtige reis!
    Door alle reisverslagen geniet ik een beetje mee.
    Heel voorspoedige en fijne reis verder gewenst, groetjes uit een nat en druilerig Nederland. (Vannacht begint de vorst, volgens de weerberichten over een week schaatsen...tot nu toe hebben jullie hier niets gemist hoor)
  7. Cilia:
    10 januari 2013
    Wat is het toch leuk om op deze manier jullie reis te volgen. Ik duim voor jullie.
  8. Arnold en Gerda:
    10 januari 2013
    Hoi Arnoud en Franca ,wat geweldig wat jullie zien en meemaken ,wij vinden het ook erg spannend wat jullie nu weer schrijven dan kunnen wij ook een beetje mee genieten. heel veel plezier en mooi weer ,groetjes Arnold en Gerda
  9. Monique:
    11 januari 2013
    Hoi lieve vrienden wat een mooie verhalen en de foto's geweldig kunnen wij ook een beetje genieten van jullie vakantie .nog veel plezier en hopen dat jullie mooi weer hebben op de tv bosbranden gezien in Australië hebben jullie daar ook last van hoop van niet nog een goede tijd daar Gr. Monique en charles x