Dunedin

8 januari 2013 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vandaag hadden we een dag die we zelf konden indelen. Na een heerlijk ontbijt besloten we het schiereiland Otago te bezoeken, dat zou een schitterend stuk natuur moeten zijn. En we hebben inderdaad prachtige stukken gezien.  Via de Highcliffroad reden we naar het midden van het eiland en inderdaad: schitterende vergezichten. Verder langs de kust naar het albatroscentrum; een van de drie centra op de hele wereld waar albatrossen volop geobserveerd kunnen worden. We hebben ze gezien in het broedstadium, de kuikens worden over ongeveer 3 weken verwacht. De partners van de broedende vogels zijn dan op zoek naar voedsel maar dat kan een dag of 3 duren, dus de kans dat je er een ziet vliegen is niet groot. Maar wij troffen het wel: tot zelfs 2 vliegende albatrossen hebben we zien vliegen. Ook de foto's daarvan blijken goed gelukt: leve onze nieuwe fotocamera.

Toen we in de middag terug waren in Dunedin hebben we lopend nog een stuk van het centrum verkend. Er is onder andere een prachtig stationsgebouw waar vandaan allleen nog pretreizen vertrekken om een indruk van de kustlijn te krijgen. Daar hadden wij helaas geen tijd meer voor. Maar waar we gisteren nog, met jas aan, koukleumend op een terras een glas wijn hebben zitten drinken, was het vanmiddag weer zo warm dat we lekker met korte mouwen hebben zitten genieten.

1. Corrie en Jan G.:
    8 januari 2013
    Jullie foto's zijn fantastisch!! Niet alleen dankzij de goede camera, maar vooral ook dankzij de schitterende reis die jullie maken. Wij genieten met jullie mee.
  2. Marianne:
    8 januari 2013
    Ziet er allemaal goed uit. Veel genieten verder maar dat lukt al prima zo te zien.
  3. Groep blauw/geel:
    Hallo Franca en Arnoud,
    allereerst de beste wensen van ons allemaal voor 2013!
    Wij vinden jullie foto's heel leuk en vragen of jullie ook filmpjes hebben. En als jullie die hebben gemaakt, kunnen wij ze dan zien?
    Meike vindt jullie foto's cool! Tirza vindt ze mooi! Luuk vindt de vulkaan vet! En Jeroen ook! Giel vindt de foto's vooral heel erg leuk. Sander vindt de grote stenen net schildpadden. Sem vindt het stationsgebouw net een kasteel... En Petra geniet van alle foto's! Dus ga zo door want dan kunnen wij lekker meegenieten!
    Wij vragen ons ook af of we misschien een tijdje met jullie mogen meereizen? Je hoeft dan nog maar voor 8 kinderen en 2 juffen te betalen... Dat is toch niet meer zoveel!
    Nog heel veel plezier!!!
  4. Bianca:
    9 januari 2013
    Hoi Franca en Arnoud, de beste wensen en een goede gezondheid voor 2013. Zo zien genieten jullie jullie. Als ik wat meer tijd heb, ga ik op mijn gemak jullie foto's bekijken en jullie reisverslag lezen. Hopelijk hebben jullie geen last van de bosbranden en de hitte, nu in Australië, vreselijk. Jammer dat er zoveel natuurgebied verloren gaat.
    Geniet lekker verder. Liefs, Bianca x