Noordelijker gaan we niet in New Zealand

28 januari 2013 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Nadat we zaterdag uit Rotorua vertrokken waren zijn we naar Whitianga op het Coromandel-peninsula gereden. Opnieuw een mooie route, maar al die verschillende, prachtige landschappen zijn we inmiddels wel gewend. De vegetatie is nu duidelijk weer meer sub-tropisch. Hier is ook weer veel minder vulkanische activiteit. Maar dat al die activiteit in de aardkorst prachtige plaatjes ten gevolge heeft kun je zien op alle foto's die we intussen ook hebben kunnen plaatsen.
In Whitianga zaten we in een schitterend appartement, vlak bij een jachthaven. Van daaruit hebben we op de tussendag een rondrit gemaakt langs allerlei bezienswaardigheden zoals de hotsprings. Dat is een stukje strand waar bij eb een heel stuk strand vrijkomt waaronder zich heetwaterbronnen bevinden. Bij alle cafe's in de buurt kun je dan een schop huren om op goed geluk te gaan graven. Als je goed zit kun je de kuil breder maken om bijvoorbeeld met je gezin in het lekker warme water te gaan zitten. Maar je kunt ook pech hebben en water van zo'n 60 graden treffen, dat is dan weer minder lekker.... Maar: daar kun je dan weer eitjes in leggen en ze op die manier koken. Wij waren er helaas tijdens vloed dus we hebben het niet zelf kunnen ervaren.
Verder een eind langs Mercurey-bay gereden: door captain Cook zo genoemd omdat hij, op het moment dat hij hier aan land wilde stappen tijdens zijn ontdekkingstrip, Mercurius aan de hemel zag oplichten.
De volgende dag moesten we weer verder, naar Takapune, een gemeenschap aan de noordkant van Auckland. Deze keer in een hotel van 20 verdiepingen hoog met een prachtig uitzicht op de omgeving omdat we een suite (!) op de 17de verdieping hadden. Een nacht zijn we hier gebleven. Vandaag (maandag) door naar Paihia, het meest noordelijke punt van New Zealand waar we zullen verblijven. En hier wordt het opnieuw spannend! We hebben namelijk voor morgen een boeking staan voor een dagtocht op een zeilboot door de Bay of Islands, tussen de dolfijnen en met de mogelijkheid om daartussen te zwemmen. Echter: we moesten vanochtend bellen om de boeking te bevestigen en toen werd ons verteld dat de tocht van vandaag niet door ging vanwege te hevige wind. En omdat de vooruitzichten voor morgen niet veel beter zijn verwachtten ze niet dat het dan wel door zou gaan.

1. Corrie en Jan G.:
    28 januari 2013
    Wij hebben de blaren op onze duimen van het duimen voor jullie. Het zou wel heel leuk zijn als het doorgaat!
  2. Bea:
    28 januari 2013
    Wat zou het jammer zijn als het niet lukt. Ben benieuwd!
    Ben benieuwd te horen hoe het is om steeds weer naar een ander onderkomen te verhuizen, maar jullie klinken nog niet vermoeid :-)
  3. Lindsay and Marlies:
    28 januari 2013
    Hope you get to sail. We will keep our fingers Crossed
  4. Ilse:
    28 januari 2013
    Ik ga heel hard duimen.voor jullie; want jullie verdienen het.
  5. Groep blauw/geel:
    28 januari 2013
    Ik duim mee want dat lijkt me zo'n onvergetelijke ervaring voor jullie!
  6. Victor:
    28 januari 2013
    Wij volgen jullie op de voet hoor !!!!!!! wij duimen ook (met 6 duimen). Tussen de dolfijnen zwemmen is onvergetelijk! Maar als het niet lukt moeten jullie gewoon nog een keer gaan, Volgend jaar of zo! Of naar Zanzibar. Ieder nadeel heb ze voordeel! Groetjes van ons allemaal