De laatste voorbereidingen.

25 december 2012 - Oisterwijk, Nederland

Steeds meer zaken kunnen we schrappen van onze to-do lijst.

Dit weekend hebben we proef-gereden in de automaat van vrienden. In alle landen die we bezoeken wordt links gereden. In een huurauto zit het stuur dan dus "aan de verkeerde kant", zo ook de versnellingsbak. Dat zien we niet zo zitten, dus hebben we besloten ginds alleen in automaten te rijden. Dat wende snel en komt dus wel goed. Alleen het linksom nemen van een rotonde durfden we hier niet echt te oefenen ;)

Regelmatig even gaan kijken hoe de sloop van Bosrand vordert kunnen we ook schrappen, sinds eind vorige week ligt het hele hotel plat zoals op de foto's te zien is. Alleen ons voormalige woonhuis staat nog, maar dat lukt ze vast ook wel zonder ons toezicht.

In verband met de tussenlanding in USA wordt aangeraden de koffers niet op slot te doen. De douane breekt ze, in 10 % van de gevallen, zonder pardon open voor controle en schade daardoor wordt niet vergoed. In plaats daarvan dus bagagebanden gebruiken. Die hebben we 5, dus geen probleem. Maar ja, waar zijn die gebleven bij de verhuizing? Alles afgezocht en slechts één, die apart lag, gevonden. Gelukkig zijn er dan weer vrienden van wie we er enkele kunnen lenen, is dus ook geregeld.

De keelontsteking is gelukkig over en ook de gezondheid van Tijger, onze kat, gaat weer de goede kant op. Zo komt alles op zijn pootjes terecht.

Alleen het schrijven van een nieuw reisverhaal op de tablet valt nog niet zo mee. Tot en met de titel ging het goed, verder lukte het niet meer. Nu kunnen we dan nog doorgaan op de laptop, maar ginds zal het toch met de tablet moeten gaan. Nog wat les van Martijn nodig dus.

De nieuwe fotocamera krijgen we stukje bij beetje verder onder de knie, aan foto's hoeft het dus niet te ontbreken bij de stukjes. Gelukkig maar, want juist de prachtige natuur is één van de grote drijfveren om deze reis te gaan maken.

1. Corrie en Jan G.:
    25 december 2012
    Leuk zo'n reisblog. We zullen jullie volgen en meegenieten! goede reis.
    Corrie en Jan
  2. Loes:
    25 december 2012
    Makkelijk zo'n ICT-zoon. Ik kreeg drie keer een "reisverhaal melding", waarvan er maar 1 te openen is. Maar ze lijken allemaal dezelfde te zijn. Blijf dus oefenen...:-)
    Gelukkig Kerstfeest. En over je hotel hoef je je dus ook geen zorgen meer te maken....
  3. Hans À.:
    25 december 2012
    Een auto met het stuur rechts went heel snel. Je zult wel regelmatig de ruitenwissers aanzetten bij het afslaan. Vooral tricky zijn grote open parkeerplaatsen met meer verkeer. Maar het gaat jullie lukken.
  4. Monique Lacroix:
    25 december 2012
    Als passagier bij Karen in Engeland vond ik het doodeng, veel geluk!
  5. Ilse:
    25 december 2012
    Het aan de andere kant rijden gaat snel heel goed. alleen de ruitenwissers gaan regelmatig aan ipv het knipperlicht. veel plezier!
  6. Elly en Dick van der Linden:
    27 december 2012
    Wij wensen jullie een heel voorspoedige en interessante reis, en zien belangstellend uit naar jullie belevenissen met ook "onze" familie down under.
    Elly & Dick van der Linden
  7. Monique:
    30 december 2012
    Zodra je deep down under bent zal het je opvallen dat veel auto'sande verkeerde kant van de weg rijden, niets van aan trekken en imiteer dat raregedrag maar gewoon! Veel plezier grt charles