LA, here we come

29 december 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust (moe na een nachtvlucht van 13.40 uur) en gelukkig weer goed opgeknapt werden we om 8.30 uur opgehaald door de bus voor de LA sightseeingtour. Na een rit langs meerdere hotels om mensen op te pikken kwamen we anderhalf uur later aan bij het echte startpunt van de tour. LA beslaat grofweg een gebied van zo'n 50x50 km en het duurt dus wel even voordat je op een andere plek bent. Het eerste stoppunt dat we aandeden was Santa Monica pier aan de Stille Oceaan. Helaas was het zwaar bewolkt en regende het behoorlijk dus snel uit de bus, foto maken en weer gauw naar binnen. Jammer maar het was niet anders. Een tijd later mochten we eruit in Beverly Hills. Helaas geen bekende filmsterren of musici gezien. Het was vooral weer een kwestie van een koffietent opzoeken en schuilen voor de regen.  Vreselijke koffie trouwens in Amerika, maar dat wisten we al langer. De volgende stop was op Rodeo Drive. Ook daar vooral zitten schuilen achter een kop koffie. Maar op je telefoon zien staan dat je in Beverly Hills bent heeft ook wel wat. Wat later mochten we er een uur uit op de Walk of Fame, konden we meteen wat lunchen. De regen was een stuk minder dus hebben we een eind langs alle sterren gelopen. Na de lunch verder naar Hollywood en als afsluiting een stop op het terrein van Universal studio's. Tijdens de hele tour heeft de chauffeur ons vermaakt met verhalen over diverse films en filmsterren en ons op gebouwen gewezen die dan met bepaalde scene's te maken hadden. Ook het Beverly Hilton hotel, waar Whitney Houston is overleden, hebben we gezien. Uiteindelijk waren we om 14.30 uur weer terug bij het hotel waar we in de buurt nog even lekker op een terras hebben gezeten omdat de zon inmiddels was gaan schijnen. Helaas was het bij Starbuck's; dat wil zeggen dat daar geen glas wijn te krijgen is. Dus zaten we braaf aan de smoothie, supergezond!

Later werden we door de hotelshuttle weer naar de luchthaven gebracht voor de nachtvlucht naar Nadi, Fiji.

1. Ilse:
    1 januari 2013
    Dit verhaal is ook al leuk om te lezen. jeetje wat hebben jullie daar al veel gezien. Een gelukkig nieuwjaar, maar dat was het bij jullie al even.
  2. Babs:
    1 januari 2013
    Gelukkig Nieuw Jaar en fijne rest van de reis! Ik kijk uit naar de volgende ervaringen.
  3. Marieke:
    3 januari 2013
    Wat hebben jullie al een hoop gedaan! De beste wensen voor 2013!!! Maar jullie hebben al een goede start gemaakt! Geniet ervan!

Groetjes Marieke