Helicoptervlucht, Pancakescoast en regenwoud

15 januari 2013 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

De volgende ochtend, dinsdag, was het tijd voor onze helicopterluchtdoop! We hadden geboekt voor een toer over beide gletsjers en een landing op een van beide. Dat was een geweldige ervaring. Een beetje eng af en toe, en  vanwege de bewegingen moeilijk om het fototoestel steeds recht te houden, maar de foto's spreken voor zich. Geen spijt van!

Daarna zijn we begonnen aan onze rit van vandaag. Verder naar Westport, ook aan de westkust maar dan een stuk noordelijker. Mooie tocht, maar halverwege toch weer in de regen. Dat stuk was ook wel een stuk regenwoud, maar toch. Later, bij de Pancakes-coast was het gelukkig even droog, de foto's hiervan spreken voor zich. Het laatste traject tot in Westport reden we weer in één grote regenbu.i Heel triest gezicht allemaal, het zou er zoveel gezelliger uit kunnen zien. Helaas is het hotel hier in Westport ook niet echt een positieve ervaring. Reden genoeg om op tijd naar bed te gaan en dan morgen op tijd weer verder.

1. Ilse:
    15 januari 2013
    Dat ziet er gaaf uit. het is denk ik ook wel een gave ervaring om te vliegen in een helikopter.
    Geniet er nog van!
  2. Groep blauw/geel:
    15 januari 2013
    Hoi Franca en Arnoud, wij hebben weer genoten van jullie verhalen en nog meer van jullie foto"s! Weten jullie al hoe jullie videocamara werkt? Sander vindt de foto waarbij het zeewater tussen de rotsen door spuit het mooiste. Tirza trouwens ook. Jeroen wil graag naar het goudzoekersstadje toe! Jaydee, Meike en Luuk vinden de gloed van de zon zo prachtig. Sem vindt de brug met maar één rijweg heel speciaal en vraagt zich af hoe lang je daar moet wachten? Jeroen vindt de oude wandelbrug heel cool maar Petra heeft medelijden met Franca want zij snapt Franca wel. Hoogtevrees is echt niet leuk... Petra wil met de klas wel naar de kust met de pancakes-rotsen want dan kunnen wij met z'n allen lekker smikkelen. Tot de volgende keer, geniet nog maar lekker, groep blauw/geel.
  3. Birgitta:
    15 januari 2013
    Wow, wat een mooie foto's.
    Gelukkig mis je in NL niets, ook bakken met sneeuw! Alleen dan zonder heli ;)
    Veel plezier nog en tot snel!
  4. Groep groen:
    16 januari 2013
    Wow super die helikoptervlucht! Idee voor een teamuitje? ( zal wel te duur zijn! ) Leuk om mee te genieten van al dat moois wat jullie al hebben gezien! Tsja en die regen.......dat is waarschijnlijk om Nederland niet te vergeten, ook al zitten we hier nu in de sneeuw. Een goede reis weer! Groetjes Ingrid
  5. Monique:
    17 januari 2013
    Dat lijkt me erg mooi maar ook eng in een heli zal wel een prachtig uitzicht zijn geweest genieten maar mooie foto's nog veel plezier ende wachten weer op de foto's en verhalen Gr. Monique marse
  6. Bea:
    18 januari 2013
    Wat een leven hebben jullie daar! Hier is het lekker fris, Harry vindt het vreselijk al die sneeuw, maar ik hou er wel van. en er komt nog meer! Die helicoptervlucht lijkt me geweldig spectaculair om mee te maken, zeker in zo'n prachtig gebied.
    Groetjes en geniet maar fijn! Bea & Harry