Eerste indrukken van Fiji

1 januari 2013 - Nadi, Fiji

Nadat we ons op de kamer hadden geinstalleerd zijn we met de bula-bus  naar het haventje gereden. Daar in Port Denarau is ook een shoppingmall en er zijn wat restaurants. Het klinkt allemaal heel groots maar het is allemaal vrij klein. We vonden al snel een Italiaans restaurant waar ze lekkere espresso hadden en vrij WiFi, goede combinatie dus. Ons hotel is op Denarau-eiland, een luxe resort met een hele rij hotels en de haven. Niet echt om een juiste indruk van Fiji te krijgen uiteraard. Maar wat wel duidelijk te zien was waren de gevolgen van een zware cycloon die hier op 16 december over een deel van het eiland heeft geraasd. Er staan alleen maar kale bomen, al het blad is er van af gerukt. Een heel kale aanblik, normaal gesproken is het hier één groot groen gebied. Jammer, maar zoals de inwoners hier zeggen: er zijn gelukkig geen doden bij gevallen.

Omdat bij het inchecken in het hotel niemand ons had verteld dat we hadden moeten reserveren in een van de 3 restaurants om gezellig te kunnen eten, konden we voor oudjaarsavond alleen nog deelnemen aan een heel eenvoudig buffet zodat onze maaltijd die avond bestond uit beefburgers en hotdogs. Weer eens wat anders!

1. Groep groen:
    5 januari 2013
    Heel veel plezier met jullie auto-trektocht! Goed links blijven rijden! Groetjes Ingrid