Seaspray zeecruise excursie

2 januari 2013 - Monuriki Island, Fiji

Op 2 januari hadden we een reservering om deel te nemen aan een dagcruise langs meerdere van de Fiji-eilanden op een groot zeilschip, de Seaspray.

We vertrokken om 9 uur uit Port Denarau met een ander schip wat ons naar het eiland Mana zou brengen om daar over te stappen op de Seaspray. We voeren langs verschillende eilanden met prachtige namen als Bounty-island, Beachcomber en Treasure-island . Overstappen gebeurde op volle zee: afdalen langs een klein trapje, instappen in een klein motorbootje, overvaren naar de Seaspray en daar weer aan boord klimmen. Daar werden we welkom geheten met champagne. We voeren opnieuw langs diverse eilanden, allemaal even kaal om te zien door de cycloon. Uiteindelijk legden we aan bij Mondriki-eiland, waar we konden zwemmen, snorkelen, volleyballen, luieren enz. Voor de bbq-lunch werden we even teruggebracht naar de boot, daarna weer neer het strand voor de "Kava-ceremonie", een Fiji-gewoonte die moet leiden tot verbroedering. In een speciale grote kom wordt water geschonken. Een zakje met de gemalen wortel van de kavaplant wordt er doorheen gekneed totdat al het poeder is opgenomen in het water. Om de beurt drink je ervan uit een kokosnoothelft onder begeleiding van veel handgeklap en het roepen van vele bula's.

1. Ilse:
    3 januari 2013
    Je hebt dus al veel gezien in een korte tijd!
  2. Monique:
    4 januari 2013
    Al veel gedaan en gezien en veel foto's gemaakt .? Zo te zien genieten jullie wel ,wij hadden met nieuwjaarsdag een overheerlijke hazenpeper met toebehoren gegeten. Jammer voor jullie dat je aan de hotdogs hebt gezeten ,geniet tot het vlg verhaal x Monique's charles
  3. Marianne:
    4 januari 2013
    He, Franca , je krijgt zo nog echte zeebenen als ik dit zo lees.Wat een belevenis.