De eerste dagen van onze auto-tocht.

7 januari 2013 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Gisteren, 6 januari, vertrokken we uit Christchurch op weg naar Mount Cook Village. Er was niet veel aan, het was zwaar bewolkt, later zwaar mistig en toen begon het ook nog te regenen. En we hadden ons zo verheugd op de prachtige uitzichten die ons te wachten stonden. Maar wie schetst onze verbazing toen we, op het moment suprême, in één keer vanuit de mist de zon inreden en in de verte de prachtige besneeuwde bergtoppen zagen. Later zagen we ook het schitterend blauwe meer en de volop bloeiende berglupinen. Langs al dat schitterends vervolgden we onze tocht en kwamen uiteindelijk in ons hotel aan. Vanuit onze kamer hadden we een practig uitzicht op Mount Cook, met ruim 3750 meter de hoogste berg van heel Oceanie.

Het links rijden is uiteindelijk erg meegevallen. Alleen links- en rechtsaf slaan met de ruitenwissers aan zal nog wel een aantal keren gebeuren. Dat zit dus ook precies andersom.

Vanochtend vertrokken we alweer op tijd met bestemming Dunedin, aan de oostkust verder naar het zuiden. Al snel kwamen we vast te zitten in een heel grote schaapskudde die verplaatst werd. Geweldig om te zien. Op dat moment reden we nog in de zon, maar al snel werd het toch weer bewolkt en viel er ook weer regen. Onderweg kwamen we langs de Moeraki boulders waar we uiteraard ook gingen kijken. Indrukwekkende grote keien die 60.000.000 jaar geleden zijn ontstaan door ophoping van zouten rond een harde kern. Daarna door naar ons hotel in Dunedin waar we 2 nachten zullen blijven.

Overigens hebben we, sinds we in New Zealand zijn een andere mobiel met een ander nummer, onze eigen mobiels staan nu uit. Ons voorlopige nummer is: 00642108347382.  Dat wil zeggen dat sms, what's app en telefoonoproepen op onze eigen nummers ons voorlopig niet bereiken. Email  werkt wel gewoon en ook via dit blog kan contact worden gehouden. Verder uiteraard telefonisch via het nieuwe nummer.

Voor alle onderwijscollega's en kinderen van de Mozaik een goede start gewenst na de kerstvakantie.

1. Francs:
    7 januari 2013
    Omdat het niet meevalt om opnieuw in een verhaal te komen om dingen te veranderen, staan er regelmatig taalfouten in. Dat zij ons vergeven, hopen we.
  2. Elly en Dick van der Linden:
    7 januari 2013
    Natuurlijk worden de taalfouten je vergeven! Het is het beste bewijs dat we een life-verslag lezen. Ga zo door, wij "reizen" graag met jullie verder.
    Elly en Dick van der Linden
  3. Loes:
    7 januari 2013
    Zo, eindelijk tijd om van jullie verhalen te genieten. Collega's aan het werk en wij " vakantie". wat vreselijk leuk om zo mee te genieten met jullie reis. De foto's zijn ook erg mooi. Het is inderdaad een prachtige natuur waar jullie verblijven.
    groeten van een nog onwennige " vrije" Loes. :-)
  4. Monique Lacroix:
    7 januari 2013
    Just an update: in 5 van de 6 Australische staten hebben ze "wildfires" en inwoners en toeristen zijn geevacueerd. Vooral New South wales is hard geraakt. Dinsdag wordt de moeilijkste dag met straffe wind en hoge temperaturen (75kmph en 40-45C). Ik hoop dat tegen dat jullie naar Australie gaan alles wat gekalmeert is en veiliger. Dat soort branden houdt zich niet aan enige regels!
    Ik geniet volop van jullie verhalen en foto's, ik kan zien jullie van de belevenis, groetjes
  5. Arnold en Gerda:
    7 januari 2013
    Wij zijn een beetje laat ingestapt ,maar geweldig om het allemaal te lezen wat jullie allemaal meemaken.mooie foto, s en mooie verhalen . wij leven met jullie mee maar vooral genieten, en wij genieten mee.groetjes van ons Arnold en Gerda
  6. Corrie en Jan G.:
    8 januari 2013
    Geweldig dat we jullie op deze manier kunnen volgen en dat we met jullie kunnen meeleven en kunnen meegenieten. En dt met di taalfaute fergefen wu julie graach.
    Corrie en Jan