Bezoek aan het Uluru - Kata-Tjuta National Park

3 februari 2013 - Uluru, Australië

Op 3 februari werden we door L&M afgezet bij de luchthaven voor ons 3-daags bezoek aan het park met die bekende rode rots, Ayer's Rock. Eerst vlogen we in 2 uur naar Alice Springs, 1500 km van Adelaide in het midden van Australie. Daarna nog 3 kwartier naar Ayer's Rock. Zo gauw je van de kust af gaat zie je onder je alleen nog maar een grote woestijnvlakte met vele zoutmeren. En dan uiteindelijk doemen die 2 grote rotsformaties op uit het niets.  De bekende Ayer's Rock en de nauwelijks bekende Kata-Tjuta, zo'n 15 km uit elkaar gelegen. Er tussenin een resort met diverse vakantieverblijven, alle noodzakelijke voorzieningen en woonruimte voor iedereen die op enige manier in of voor het resort werkt. De temperatuur was er letterlijk adembenemend. Door een shuttlebus werd iedereen bij het juiste verblijf afgezet.

Onze eerste excursie daar was meteen die eerste avond: The Sound of Silence genaamd. Met een bus werden we naar een plek gebracht om de zonsondergang bij beide rotsformaties mee te maken. Op een wat hoger gelegen plateau in het landschap werden we ontvangen onder het genot van een glas champagne en lekkere hapjes. Er was levende muziek in de vorm van een didgeridoo-speler. De zonsondergang was mooi, vooral achter de Kata-Tjuta. Ayers Rock (of: Uluru) viel tegen wat betreft kleuren. Toen de zon eenmaal was onder gegaan werden we via een pad naar een andere plek geleid waar prachtig gedekte tafels klaarstonden voor de bbq-maaltijd. Grote ronde tafels voor 10 personen. Het eten was prima, wijn in overvloed. Vóór het dessert werd het echt geweldig. Alle lichten werden gedoofd en boven ons werd de schitterende sterrenhemel voluit zichtbaar, inclusief de hele melkweg. Een dame met een krachtige laser-straler vertelde van alles over die sterren op een leuke, luchtige manier. En toen zagen we ook nog een heldere, vallende ster. Het daarop volgende dessert, met port, was lekker en uiteindelijk werden we door de bus weer teruggebracht rond 23.00 uur.

1. Corrie en Jan G.:
    5 februari 2013
    Klinkt goed allemaal. Heel romantisch. Jullie hebben toch zeker een wens gedaan toen je die vallende ster zag. Niet vertellen hoor wat jullie gewenst hebben, want dan komt de wens niet uit!
  2. Loes Pasteuning:
    5 februari 2013
    de duif is de bekende Australische kuifduif!
    Groetjes loes
  3. Hettie extra:
    5 februari 2013
    Jullie verhaal zorgt ervoor dat ons bezoek aan Uluru weer helemaal bij ons bovenkomt. Geweldige tijd die jullie samen doormaken, het lijkt wel een film. Ga verder met genieten en veel groeten van Guus en Hettie
  4. Ilse:
    5 februari 2013
    Wauw! Dat klinkt echt heel gaaf. ga nog maar even door met genieten.
  5. Arnold en Gerda:
    5 februari 2013
    Geweldig allemaal,wij zijn wel jaloers op jullie (gezond jaloers)
    maar het is jullie gegund,heel veel plezier .
  6. Koosje.:
    5 februari 2013
    We genieten enorm mee. Leuk om het opnieuw te beleven. Tot gauw. H en K.
  7. Rob van Uden:
    6 februari 2013
    Wat een ervaring moet dat zijn allemaal, en de foto's ook!
  8. Loek:
    7 februari 2013
    Ik ben wat later met reageren 7-2-2013
    Er staat een foto van het gesloopte Bosrand in het brabants dagblad als illustratie dat sinds het bosrand dossier(besteding van de gelden) het niet goed gaat op gemeentelijk niveau in Oisterwijk.
    De raad niet met college e.o en Ineke Depmann en mevr van Wijk(raadsgriffie) kunnen niet door een deur. Bovendien heeft Mevr Depmann te veel in de pap te brokkelen bij het college (als oud raadslid en partij-ideoloog) etc etc...Er moet dringend aldaar iets gebeuren in persoonlijk en communicatief opzicht. (Bing Rapport) Welnu dus wat jullie veroorzaakt hebben (bosrand ophouden) waardoor je nu zover weg kunt gaan..dat moet dubbele pret geven. Je ziet wel afbraak is altijd ergens goed voor... Maar hou het zelf ver van je af...Much pleasure
  9. Monique:
    8 februari 2013
    Wat een prachtige foto geweldig ben wel een beetje jaloers ,op jullie het is allemaal erg mooi Gr. Mo en charles
  10. Francs:
    9 februari 2013
    Hoi Loek,
    Hoop dat je dit leest op deze manier.
    Wat een toestanden. Arnoud's broer heeft het artikel inmiddels ingescand en op per mail gestuurd. Maar inderdaad: ver van ons bed show!
    Detail: wist je dat wij inmiddels overburen van mevr van Wijk zijn........
    We zien het allemaal wel als we weer terug zijn over 3 weken.
    Groetjes