Adelaide, onze eerste bestemming in Australie

2 februari 2013 - Adelaide, Australië

Nadat we gisteren een goede vlucht van ruim 4 uur hadden gehad, wachtte ons op de luchthaven van Adelaide een leuke verrassing. Niet alleen Lindsay en Marlies stonden daar op ons te wachten, maar ook tante Toos (100 jaar!) en haar dochter Mariella. Uiteindelijk gingen we met Lindsay en Marlies (nichtje van Arnoud, en haar man) mee naar huis want gedurende ons verblijf in Adelaide zullen we een groot deel van de tijd bij hen verblijven. Die dag hebben we verder rustig aan gedaan want opstaan om 04.30 uur en weer een tijdverschil van 2 en een half uur later laten toch weer hun sporen na.

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt hebben we een uitgebreide rondtour door Adelaide gehad met veel uitleg door L&M. 's Middags nog een bezoek gebracht aan een van hun zonen plus gezin en 's avonds heerlijk gegeten van de bbq.

Nu op tijd naar bed want morgen (zondag) vertrekken we per vliegtuig alweer voor een driedaagse trip naar Uluru (Ayer's Rock; de bekende rode berg die midden uit de woestijn als uit het niets oprijst). We hebben daar een heel programma voor de boeg met oa het meemaken van zonsondergang en -opkomst bij de rots. Reuze benieuwd hoe dat allemaal gaat zijn. Dinsdagavond weer verslag ervan.

1. Loes:
    2 februari 2013
    Goed om te lezen dat jullie weer heel op de volgende bestemming zijn aangekomen. Zitten jullie voor het weer in het "juiste" gebied? We lezen hier over bosbranden, overstromingen, veel te hoge temperaturen... Geniet van jullie verblijf.
  2. Ilse:
    3 februari 2013
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ga ervan genieten daar in Australie. Hoop dat het weer nu voor jullie beter is.
  3. Marieke:
    3 februari 2013
    Geniet ervan Franca! Heb je je aardbeienpak wel meegenomen? En trek je het vrijdag aan? Vast wel! Zal ook leuk staan op de rode berg! Ik ben al benieuwd naar mooie zonsondergang foto's!
  4. Fred:
    Hoi Arnoud en Franca,
    In ieder geval groeten aan de familie daar. We zijn heel benieuwd naar de foto's van Ayer's Rock, moet wel een fantastische ervaring zijn, zoals heel de reis overigens.
    Veel plezier!
  5. Wim en helene:
    5 februari 2013
    wij krijgen steeds meer zin om die kant ook eens in te gaan.
    geniet ze.
  6. Monique:
    8 februari 2013
    Gelukkig goed aangekomen loop een beetje achter druk gehad en hoop dat hetbwerbf nu beter is voor jullie geniet nog met volle teugen van dat mooie land geweldig .wij gaan op naarbcarnaval erg koud hier zo rond het vriespunt en een beetje sneeuw Gr. En tot gauw monique en charles