Melbourne; geweldige stad

22 februari 2013 - Sydney, Australië

De afgelopen dagen hebben we ons uitstekend vermaakt in en rond Melbourne.
Verschillende keren zijn we, met z'n tweetjes, met de trein naar het centrum van Melbourne gegaan. 10 Minuten lopen naar het station, 20 minuten in de trein en uitstappen in hartje Melbourne. Ideale verbinding! Op allerlei manieren kun je vervolgens de city verkennen, en bovendien zeer voordelig. Er rijdt een tram, gratis, precies om het centrum heen met op elke hoek van een zijstraat een halte. Bovendien rijdt er een hop on- hop off bus die ook gratis is en andere delen van de stad aandoet. Maandag hebben we veel gezien en gedaan maar na 4 foto's was de batterij van het fototoestel leeg en we hadden geen volle bij ons. We hadden al het idee om dinsdag weer tegaan, dus dan zouden we foto's maken. Maar dinsdag was het zwaar bewolkt en regenachtig, de toppen van de hoge gebouwen zaten in de mist en dus weer geen foto's. Woensdag nam David ons mee op een tocht door de omgeving van Melbourne, onde andere naar de hoogste top in de buurt van de stad, Mount Dandenong. Van daaraf hadden we een schitterend uitzicht op de hele stad (kunnen hebben), ware het niet dat er, vanwege bosbranden aan de andere kant van de stad, een dikke rooklaag hing waardoor we bijna niets zagen. Erg jammer, maar het was wel een mooie tocht. Veel vogels gezien die je bij ons niet ziet. Donderdag gingen we opnieuw naar het centrum en nu troffen we gelukkig prima weer. We maakten een tocht op de rivier de Yarra en genoten van heerlijke wijn op verschillende terrasjes. Zoals Lindsay en Marlies zeiden: You're drinking your way through Australie! Nou zit daar ook wel veel water, thee en koffie bij natuurlijk ;) dus het is niet zo erg als het klinkt.

Vandaag, vrijdag, hebben we op ons gemak weer de koffers gepakt want vanavond vliegen we door naar Sydney. Morgenochtend komt Martijn daar ook aan, die is nu onderweg, zit inmiddels op de vlucht van LA naar Auckland. Zal gezellig zijn om hem weer te zien.

1. Lindsay and Marlies:
    22 februari 2013
    So glad you enjoyed Melbourne.

We look forward to your next adventure
  2. Groep groen:
    22 februari 2013
    Dan wens ik jullie een heerlijke week met Martijn toe, om samen deze prachtige reis af te ronden! Groetjes Ingrid
  3. Corrie en Jan G.:
    22 februari 2013
    Wat hebben jullie veel gezien en beleefd. Wat een mooie reis. Gezellig dat Martijn jullie komt vergezellen. Geniet van elkaar, van Martijn en van het slotstuk van de reis, Franca en Arnoud!
  4. Loes:
    22 februari 2013
    geniet van het laatste gedeelte van jullie trip. en dat lijkt me speciaal omdat Martijn mee kan genieten. groet vanuit de ardennen.
  5. Monique:
    22 februari 2013
    Hoi Franka en arnoud weer mooie foto s wat een geweldige reis ,nog even geniet nog maar je bent weer zo hier ,Martijn ook aan het genieten datbzal wel tot gauw Gr. Charles en monique
  6. Fred:
    24 februari 2013
    Hoi Arnoud en Franca en Martijn,
    Mooie foto's en grappig, driemaal van der Linden op een rij. Wel lijkt het erop dat het water in het zwembad wat aan de koude kant is. Geniet van de laatste dagen en alvast, het moet er toch van komen, een goede terugvlucht.
    Groet, Ingrid en Fred.