Afscheid van Fiji

4 januari 2013 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Om te beginnen willen we iedereen die ons de beste wensen heeft gestuurd, via deze site, what's app, email en sms heel hartelijk daarvoor bedanken.

Vandaag was het al weer tijd om Fiji te verlaten Jammer, maar van de andere kant: nu staat New Zealand op het programma. Dit ging in 2 etappe's. De eerste vlucht, van ruim 3 uur ging van Nadi naar Auckland. Daar moesten we onze bagage weer oppikken om in te klaren. Deze keer kwam er zelfs een snuffelhond aan te pas om na te gaan of er niets van etenswaren in de koffers zat want die zijn hier ten strengste verboden om in te voeren. Na het opnieuw inleveren van de bagage moesten we naar de terminal voor binnenlandse vluchten waar vandaan we rond 20.00 uur vertrokken. Dat was maar een vlucht van anderhalf uur. Omdat we daarbij niet zo hoog gingen en het mooi, helder weer was, konden we van bovenaf Mount Egmont zien liggen aan de westkust van het Noordereiland. Erg fijn, want die wilden we graag zien, maar we konden hem niet in onze tour opnemen. Daar was simpelweg geen tijd voor.  Uitendelijk waren we heel snel in ons hotel na de landing.

1. Ilse:
    4 januari 2013
    Wat fijn dat je het dan vanuit de lucht hebt kunnen bewonderen. je kunt inderdaad in zo'n reis niet alles zien.
    Heb net alle foto's zitten bekijken. jullie hebben het goed daar. Geniet ze!
  2. Elke:
    4 januari 2013
    Dag française en Arnoud!!
    Wat een gave berichten en foto's en wat een reis!! Ben heel benieuwd naar jullie bevindingen in nieuw Zeeland,dat moet wel genieten worden.
    De allerbeste wensen en geniet er lekker van en blijf jullie verhalen en foto's delen!!
    Groetjes
  3. Elke:
    4 januari 2013
    Jeetje, stomme iPad! Franca natuurlijk! Niet Française!!
    Bah!
    Nou Franca, geniet ervan met je man!!
  4. Babs:
    5 januari 2013
    Hi Franca en Arnoud, ik vind het enig een beetje een idee te krijgen van jullie ervaringen - heerlijk he, zo'n reis - geniet er van!
    We leven met jullie mee.
    Groetjes, Babs & Bill
  5. Francs:
    5 januari 2013
    Tja Elke, je bent niet de enige bij wie ik er als een Française uit kom :) Een van de Monique's heeft er ook veel moeite mee!
    Maar door mijn oma, die Bettonville heette, heb ik ook nog wel wat Franse roots, dus...
  6. Bea:
    5 januari 2013
    Wat een prachtige foto van mount Egmont, zeg!
  7. Bea:
    Wat een prachtige foto!