Verder met de voorbereidingen....

1 december 2012 - Oisterwijk, Nederland

Nu alle vluchten en excursies geregeld zijn, zijn we ons inmiddels gaan bezighouden met de reis zelf. We hadden het plan om samen één extra koffer mee te nemen, 3 koffers in totaal dus. Omdat het altijd voordeliger is om zoiets vooraf te regelen dan op de luchthaven hebben we bij het reisbureau de vraag neergelegd om na te gaan wat dat dan zou gaan kosten. Dat was wel even schrikken: €560,00 !!  Dat doen we dus maar niet. In plaats daarvan een e-reader aangeschaft: het kost veel minder, kun je zoveel boeken meenemen als je wil en het weegt niets extra. En verder gewoon extra goed nadenken over wat echt mee moet en wat niet.

1. Groep groen:
    1 december 2012
    Leuk dat we julie zo kunnen gaan volgen!
    Maar dat bedrag van een extra koffer is niet normaal. Ik zal daarover informatie aan Jantine vragen, misschien heeft ze een tip!

Groetjes Ingrid
  2. Monique de Bot:
    2 december 2012
    Waar gaan jullie ook weer heen met vakantie?
    Wel leuk dat ik jullie zo kan volgen via deze reislogger.
    Ik wens jullie in ieder alvast een hele leuke, gezellige vakantie toe.

Groetjes, Monique.
  3. Loes:
    2 december 2012
    Ik voel het al bij jullie kriebelen! Geniet ook van de voorbereidingen al zal zo'n "extra" bedrag je wel weer even met twee voeten op de aarde brengen. Maar een e-rader is heerlijk. Wij gebruiken er al een hele tijd een. Scheelt een boel sjouwen en bijna alle boeken zijn nu als download te krijgen. En jullie volgen... daar heb ik straks alle tijd voor :-)
    groetend Loes
  4. Corien de Jong:
    2 december 2012
    Wat een leuk idee! Heel veel plezier met de voorbereidingen.

Misschien kun je i.p.v een derde koffer, twee kleine handbagagekoffertjes meenemen? Twee x 10 kg is samen ook 20 kg. Wel even de voorwaarden checken voor de juiste afmetingen. Wij hebben wel van die koffertjes te leen.
  5. Monique Lacroix:
    2 december 2012
    Dat is een hoop geld maar houd er wel rekening mee dat extra gewicht per koffer nog duurder is, dus misschien een klein koffertje in een grote doen dat je kunt gebruiken in geval van nood of als je te veel souveniers gekocht hebt. Een andere mogelijkheid is om een pakket alvast via de post te sturen naar je plaats van bestemming, dat is ook goedkoper.
    Veel plezier met de voorbereidingen!
  6. Antoon en Angela:
    Hallo Arnoud en Franca,

Wij willen jullie een fijne vakantie toewensen.
    Waar gaat de reis eigelijk precies heen?

We gaan jullie volgen!

Groetjes,

Antoon en Angela
  7. Francs:
    2 december 2012
    Voor iedereen die nog niet weet wat wij gaan doen: dat staat in ons eerste reisverhaal: De tijd begint te korten. Onder het kopje "Laatste reisverhalen" (rechts van het nieuwste verhaal) vind je altijd alle verhalen.
  8. Loes:
    2 december 2012
    Let op met het sturen van pakketten naar huis. Daar moet je douanerechten over betalen omdat het van buiten Europa komt. Ik weet daar helaas alles van. Het kan aardig in de papieren lopen!
  9. Francs:
    2 december 2012
    Bedankt voor de tip, maar we gaan ook geen pakketten sturen. We hadden al besloten om met 2 handbagagekoffertjes te gaan ipv één. (Corien: bedankt voor het aanbod maar we hebben ze zelf ook) de laatste 10 dagen komt Martijn ook nog die kant op en reist met ons mee terug. Die zal daarvoor echt geen 23 kg. bagage meenemen, dus daar zit voor de terugreis ook nog wat ruimte. Komt helemaal goed