Met "eigen" auto naar San Martín de los Andes.

1 maart 2020 - San Martin De Los Andes, Argentinië

Deze dagen in de omgeving van Bariloche hebben we eens even niets te maken met vroege vertrektijden of strakke busschema's. Met de huurauto kunnen we gaan en staan waar we willen en bepalen we ons eigen schema. Dus zaterdagochtend rond 11 uur vertrokken we voor de Tour langs de 7 meren naar uiteindelijke bestemming San Martín. Het was weer stralend weer dus bergen, meren, bomen en planten zagen er weer levendig uit.

Vooraf thuis hadden we uitgezocht wat voor elk gebied wat we tijdens deze reis aan doen de gemiddelde temperatuur normaal gesproken is. Voor hier was dat 21 graden en kans op regen. Maar wij treffen nu gewoon 31 graden en een strakblauwe lucht. Heerlijk!

In de loop van de ochtend maakten we een koffiestop in Villa La Angostura. Later deze week, als we weer terug rijden naar Bariloche, hebben we hier nog één overnachting. En dat vinden we nu al een gezellig vooruitzicht want er heerst een gezellige sfeer! Maar nu eerst door naar San Martín de los Andes.  Na nog een lunch onderweg en wat stops op mooie uitkijkpunten kwamen we in de loop van de middag aan. Het hotel hadden we vlot gevonden en na ons geïnstalleerd te hebben liepen we het stadje in. Wat een rust hier!

In het centrum troffen we ook weer een centraal plein met daarom heen diverse winkeltjes, bars, restaurantjes en de normale voozieningen zoals het gemeentehuis. We hebben er even een lekker biertje zitten drinken maar het was er zo heet dat we besloten toch maar de waterkant op te zoeken. Na een gezellige avond verder keerden we terug naar ons hotel.

Zondag hoorden we van de hotelman dat je ook leuke boottochten op het meer kon maken. Dat hebben we dus gedaan: een tochtje van een half uur naar een andere plek aan het meer waar we gezellig zo'n anderhalf uur hebben gezeten en ons vermaakt hebben met "mensen kijken", één van onze grootste hobby's op vakantie. Of eigenlijk meer vanaf alle terrassen in het algemeen........... Halverwege de middag zijn we weer teruggevaren. Vanavond lopen we het stadje maar weer eens in en morgen pakken we de auto weer naar onze volgende bestemming, Villa La Angostura.

1. Ton en Annelies:
    2 maart 2020
    Wat een super mooie reis hebben jullie met prachtige foto's. Daar wordt iedereen jaloers op. Leuk dat we er ook van mee mogen genieten!
  2. Bea:
    2 maart 2020
    Genieten hoor! Wat leuk dat jullie zo'n uitgebreid verslag schrijven. Kunnen we een beetje meegenieten.
  3. Babs Koning:
    2 maart 2020
    Weer heel leuk om zo indrukken van jullie ervaringen te krijgen. Geniet er van!