Op naar de volgende standplaats in het merengebied: Villa La Angostura.

3 maart 2020 - Villa La Angostura, Argentinië

We rijden deze twee dagen weer dezelfde weg terug naar San Carlos de Bariloche maar dan met een tussenovernachting in Villa La Angostura vandaag (maandag). Pal aan hetzelfde meer gelegen als San Carlos maar dan helemaal aan de andere kant. Het was niet ver dus rond 13.00 uur waren we er al. We konden meteen op onze kamer waar we zeer tevreden waren over het prachtige uitzicht. Het hotel heeft een eigen strandje aan het meer maar ook een zwembad en whirlpool met een leuk terras erbij. Maar: overdag was er niets te krijgen! Geen lunch, geen drankje en de WiFi werkt ook niet al te best. We zijn dus maar weer in de auto gestapt en naar het levendige centrum gereden. In een opvallend restaurantje, Ruta Cuarenta (Route 40; dezelfde als waar we in de buurt van Salta een stuk van hebben gedaan) geheten naar de weg waaraan het ligt, hebben we wat gegeten. Eenmaal terug in het hotel nog even in het zwembad geweest maar wat duurt de middag lang als je tot 20.30 uur niets te eten of te drinken kunt gebruiken. Jammer, zo blijkt een leuk hotel tóch een stuk minder leuk.

Dinsdagochtend na het ontbijt gingen we weer op pad, terug naar Bariloche. We besloten in het gezellige centrum eerst nog even koffie te drinken. En daar kwamen we tot de de ontdekking dat de sleutel van de kamer nog in Arnoud zijn broekzak zat! Dus eerst toch weer even terug naar het hotel en vervolgens echt begonnen aan het stuk naar Bariloche. Een rit van zo'n anderhalf uur dus dat viel erg mee. We konden meteen op de kamer en de rest van de middag hebben we doorgebracht met "wijnen", lunchen en door het centrum slenteren. Lekker rustig want morgen hebben we weer een reisdag voor de boeg. We vliegen dan naar El Calafate, in zuidelijke richting dus. Na een paar rustige dagen met prachtige meren gaan we dan weer voor het meer spectaculaire werk. We hebben dan een excursie naar de bekende Perito Morenogletsjer en een vaartocht over een ijsrivier. De dikkere kleding mag dus uit de koffer tevoorschijn komen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Irene de Bruijn-Chan:
    4 maart 2020
    Hi Arnoud en Franca, Eindelijk tijd om jullie blog bij te lezen. Wat een fantastisch reis. De foto’s zijn spectaculair!