Lekker luie dag in Torres del Paine.

10 maart 2020 - Torres de Paine, Chili

Maandag hadden we een rustige dag. Geen geplande activiteiten. In de prachtige omgeving van het hotel hebben we een eind gewandeld. Ook hier zijn veel honden. Meteen toen we het hotelterrein af gingen kwam er één naar ons toe en liep gezellig met ons mee. Af en toe rende hij een stukje vooruit of een zijpad in om dan even later weer ineens voor ons te springen en gewoon mee te lopen. Een paar keer liet ie zich even aaien en keek ons dan echt aan van: gezellig zo hè, met z'n drietjes! We keken rond bij de oever van de rivier en zagen weer hoe schoon en helder het water hier is. Diverse vogels zaten er en er liepen ook meer honden rond. Hele kolonies ganzen, eenden en andere watervogels landden af en toe. Dan gingen alle honden er rennend en luid blaffend op af en joegen ze weer weg. En telkens kwam "onze" hond weer terug naar ons en liep verder mee. Heel bijzonder! Teruggekomen bij het hotel bleef ie netjes buiten liggen toen wij weer naar binnen gingen.

Na de lunch hebben we onze koffers alvast weer herpakt met alle koudweerkleding bovenin want die gaan we de komende dagen echt nodig hebben. Daarna hebben we lekker genoten van het zwembad en wat daar allemaal bij hoort.

Nu, dinsdag, zitten we op ons gemak te wachten. Beetje lezen, koffie drinken, werken aan het blog. We lunchen hier nog en om 3 uur worden we opgehaald om weer naar het registratiekantoor van het Nationaal Park gebracht te worden. Daar komt dan als het goed is een bus die ons verder naar het zuiden, naar Puerto Natalis, zal brengen. Tegen de avond zullen we daar zijn. Morgen hebben we vanaf daar de transfer naar Punta Arenas om aan boord te gaan van de Stella Australië, het cruiseschip waarmee we door het Beaglekanaal en langs Cape Horn zulle varen. Vier nachten zijn we aan boord om aan het eind in Ushuaia,  Argentinië,  weer aan land te gaan. Tijdens die tocht zijn we volledig uit de lucht, geen internet of andere verbinding. Het gaat dus even duren voordat jullie ons weer kunnen volgen

1. Ton en Annelies:
    10 maart 2020
    Een fijne boottocht en geniet van alles wat jullie meemaken op de boot en eromheen!!
  2. Koosje.:
    11 maart 2020
    Ik zal jullie missen, veel plezier en tot later.
  3. Petra:
    15 maart 2020
    Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben als wij gedaan hebben. Een onvergetelijke expeditie-cruise!👌🏼