Door naar Purmamarca

20 februari 2020 - San Pedro De Atacama, Chili

De foto's vertellen eigenlijk het verhaal van deze route al.

Vandaag hebben we ons, na aankomst in het hotel in Purmamarca, voorbereid op de busreis naar Chili van morgen. Om 9 uur zullen we worden opgehaald voor transfer naar de bushalte van de Pullmanbus die ons over de Andes in 8 uur naar San Pedro de Atacama in Chili zal brengen.

Wel hebben we nog wat dingen die ons opgevallen zijn in de Argentijnse taal. In Spanje hoor je vaak het woord "vale" (bale) in de betekenis van oké,  duidelijk, ik heb het begrepen. Hier wordt het niet gebruikt, men zegt gewoon "oké" of "buen".

Ook met de klank "ll" (eje), "j" (g) en "y" (j) doen ze iets anders. Alle drie deze klanken worden hier uitgesproken als " dzj". Dus bijvoorbeeld "calle" klinkt als "kadzje", "pollo" als "podzjo" en Cafayate is dus "kaffadzjate". We moesten er even aan wennen maar inmiddels kunnen we het alweer aardig volgen.

Ook nog iets wat ons opviel: als we bij een chauffeur in de auto zitten zie je de meesten bij het passeren van een kerk een kruisteken slaan. Argentinië is een katholiek land en dat kun je goed merken

1. Loes:
    24 februari 2020
    Wat een indrukwekkende begraafplaats. Daar word je stil van!
  2. Koosje.:
    24 februari 2020
    Wat een indrukwekkende landschappen .
    Alleen al die prachtige kleuren.