Van Cafayate terug naar Salta

19 februari 2020 - Purmamarca, Argentinië

Vanochtend hoefden we niet zo héél vroeg op. Om half 12 zouden we pas vertrekken en daardoor hadden we tijd om nog even in het stadje rond te neuzen. Gezellig, een plein met een kathedraal en wat terrasjes. Verder was het niet veel maar Cafayate is wel het centrum van dit wijngebied in Argentinië.  Kort na vertrek stopten we dus alweer bij het wijnhuis van Hermanos Domingo. We kregen 4 wijnen te proeven. De eerste was een witte van de Torrentésdruif, de enige witte druif die oorspronkelijk in Argentinië groeit. Alle andere rassen zijn geïmporteerd. Eerst een droge witte wijn, daarna een zoetere van de Moscateldruif. De rode die volgde was een Malbec en we sloten af met een dessertwijn die speciaal geschikt was om bij gerechten van chocolade te drinken.

Daarna gingen we toch echt op pad. Via een mooie route met opnieuw diverse locaties waar we stopten om die te bezoeken. De ene plek nog mooier dan de andere. De foto's spreken voor zich met de toegevoegde teksten. Tegen 19.00 uur waren we weer in Salta waar we de mededeling kregen dat de route morgen naar Purmamarca gewijzigd is vanwege noodweer op de oorspronkelijke route. Afwachten dus wat dat dan wél gaat worden.

's Avonds liepen we het stadje weer in om nog wat te eten. We vonden een restaurant wat ons wel aanstond en werden ontvangen door een vriendelijke ober die vroeg of we Spaans of Engels wilden spreken. Tja, Spaans natuurlijk. Hij begeleidde ons naar een tafel, voorzag ons van een welkomstbubbel en gaf de kaart. Toen hij terugkwam vroegen we uitleg over een gerecht. Daar kwam hij niet goed uit, ook niet in het Engels. En toen vertelde hij dat hij uit Frankrijk kwam. Uiteindelijk hebben we dus de rest van het etentje in het Frans afgemaakt! Ook wel weer leuk!