Weer een keer vliegen: van Bariloche naar El Calafate.

4 maart 2020 - El Calafate, Argentinië

Het ging vandaag allemaal weer lekker vlot. Om 9 uur reden we naar de luchthaven van Bariloche waar we de huurauto  weer inleverden. Verder het bekende rijtje van inchecken, controle en dan wachten op het moment van instappen en vertrek. Alles liep keurig op tijd en tegen half 2 landden we in El Calafate. Een vriendelijk, groen stadje. Het hotel ligt in het centrum dus we zijn te voet op zoek gegaan naar een terras om te lunchen. Dat hadden we vlot gevonden.

Wat ons hier overal opvalt is dat er, in tegenstelling tot diverse Europese bestemmingen, geen drommen katten rondzwerven maar juist veel honden. Ze zien er allemaal prima verzorgd uit, sommige dragen ook een halsband. Er wordt nauwelijks onderling gevochten, het is gewoon een vrolijke boel. De mensen zijn heel aardig tegen ze, ze worden aangehaald en er wordt gezellig tegen ze gekletst. Bij restaurants/terrassen krijgen ze om een hoekje of achter een struik ook restanten van wat de mensen op hun borden laten liggen.

Morgenochtend weer de eerste van een aantal excursies. Om 9 uur worden we opgehaald voor een excursie naar de Perito Morenogletsjer. We zijn benieuwd!

1. Koosje.:
    4 maart 2020
    Super wat mooi.
  2. Peter Hootsen:
    5 maart 2020
    Wat een reis zeg, geweldig om dat mee te maken lijkt me.
  3. Ton en Annelies:
    5 maart 2020
    Hele mooie foto's ook om het allemaal in het echt te zien zoals jullie !