Een bizar en onwerkelijk einde van een zo geweldige vakantie!

21 maart 2020 - Punta Arenas, Chili

Intussen zijn we weer wat dagen verder. We hebben een aantal dagen buiten de haven gelegen en werden gewoon van eten en drinken voorzien zoals tijdens de hele cruise. Allerlei leuke activiteiten werden georganiseerd en de sfeer was super. Inmiddels was ook bekend gemaakt dat alle passagiers absoluut gezond zijn en dat de verplichte quarantaine zaterdag afliep. De quarantaine was wel degelijk in verband met Corona maar lag gecompliceerder dan waar wij met zijn allen erg in hadden. Rond de tijd dat wij van hier voor de cruise vertrokken is er ook een ander cruiseschip geweest waarvan de passagiers enige tijd in Punta Arenas konden doorbrengen. En daar is het mis gegaan. Kort na terugkomst op hun schip is bij één van die passagiers Corona vastgesteld. Intussen had hij dus ook enkele inwoners van de stad geïnfecteerd. Dát was dan ook de reden waarom de bevolking zo woedend is en geen toeristen willen toelaten in hun stad. De autoriteiten konden vervolgens niets anders doen dan de nu aanwezige schepen in quarantaine te leggen en naar oplossingen zoeken om iedereen van boord te laten gaan! Eigenlijk waren we dus in een heel veilige omgeving en dat maakte het allemaal wat beter te accepteren. Met onze nieuwe, Nederlandse vrienden hebben we er een supergezellige tijd van weten te maken.

We konden dus gaan zoeken naar nieuwe mogelijkheden voor vertrek naar huis. Onze Travel Agent had al vlot iets nieuws gevonden: vertrek zaterdagmiddag van hier, Punta Arenas.  Van daaruit naar Santiago, vervolgens door naar Madrid en zondagavond om 19.30 uur thuis op Schiphol. Maar dat werd gistermiddag ook geannuleerd! Meteen hebben we weer contact gezocht met Travel Trend en gisteravond kwam er een voorstel met nieuwe vluchten. Dat betekent zondagavond vertrekken, 3x overstappen (in Santiago, Sao Paolo en Madrid) en lang wachten tussendoor, en dan dinsdagavond op Schiphol aankomen. Vanochtend kwam het bericht dat het gelukt was om het te boeken! Nu maar heel erg hopen dat er niets meer tussenkomt......

Duimen jullie voor ons?

1. Ilse:
    21 maart 2020
    Hopelijk kan het nu allemaal doorgaan. We zullen voor jullie duimen!
  2. Moniek De laure:
    We duimen!
    Goeie vlucht!
  3. Peter Hootsen:
    21 maart 2020
    Tuurlijk duim ik voor jullie, kan ik wat terugdoen voor jullie versleten duimen voor mijn herstel. Behouden thuisreis.
  4. Monique Lacroix:
    duimen en schietgebedjes
  5. Frank Wester:
    21 maart 2020
    We duimen en het gaat vast lukken maar het zal fijn voelen als je weer voet op nederlandse bodem zet, ongeacht de duur van de reis en het aantal overstappen!
  6. Loek:
    21 maart 2020
    Ik heb niet zo’n grote duimen maar ik duimpje voor jullie
  7. Babs Koning:
    21 maart 2020
    Ik doe er een regendans bij.
    Here's hoping... goeie reis!
  8. Francis:
    Beste Franca en Arnoud,
    Wij wensen U veel 🍀, Het is ook heel moelijk te begrijpen wat er hier in dit moment gebeurt😞
  9. Antoon en Angela:
    Hallo Arnoud en Franca,

Wij gaan ook voor jullie duimen! Er gebeurt hier ook erg veel. Het Oisterwijk dat jullie hier verlaten hebben voor jullie geweldige vakantie, is niet meer. Maar wij leven met jullie mee zeker nu ook bij jullie terugreis. Heel veel geluk en sterkte!! 💋
  10. Léonie:
    21 maart 2020
    Een behouden terugreis... fingers crossed!
  11. Marie-José:
    21 maart 2020
    Voor die overstap in Madrid hou ik mijn hart vast. Spanje is dicht.....ik doe een schietgebedje
  12. Hettie:
    21 maart 2020
    Never a dull moment, wie had dit verwacht. Hier in Europa zijn we ook in een heel andere situatie terecht gekomen. Wij zijn allemaal weer blij wanneer jullie op Schiphol staan. Ontspan en neem het maar zoals het is. Ik heb meegenoten van jullie reis door het mooie en informatieve verslag. Voorspoedige thuisreis.
  13. Petra:
    21 maart 2020
    Een onzeker einde van zo’n prachtige reis! We duimen voor jullie en hopen dinsdagavond te horen dat jullie veilig in Amsterdam zijn aangekomen!🤞🏻
  14. Petra:
    Petra dus...
  15. Irene de Bruijn-Chan:
    21 maart 2020
    Wij duimen ook en zullen opgelucht zijn als jullie weer lekker thuis zijn. Liefs
  16. Annemieke:
    21 maart 2020
    We duimen voor jullie. Kom goed thuis.✈️👍
  17. Ton en Annelies:
    21 maart 2020
    Tuurlijk duimen we voor jullie. Hopen dat de reis naar Oisterwijk goed verloopt. Lieve groetjes van ons