Aangekomen in Bariloche.

28 februari 2020 - Bariloche, Argentinië

Nadat we woensdag via Santiago de Chile naar Buenos Aires waren gevlogen hebben we een overnachting gehad in een hotel nabij de internationale luchthaven Ezeiza. Op de luchthaven hadden we natuurlijk weer met de grensformaliteiten te maken. Ook hierbij kwam Máxima weer ter sprake..... Donderdagochtend stond er om 5.45 uur alweer een taxi klaar om ons naar de nationale luchthaven, Jorge Newbery, te brengen. 3 Kwartier rijden was dat en het was ook al gruwelijk druk op dat uur in B.A.

Omdat we in Calama ook al meteen boardingpassen hadden gekregen voor déze vlucht hoefden we alleen maar de bagage af te geven. Toen zei de man aan de bali dat we 2 plaatsen aan het gangpad toegewezen hadden gekregen, wel in dezelfde rij dus geen probleem voor ons. Maar hij zei dat het toestel lang niet vol was en dat hij ons best gewoon bij een raam kon plaatsen. Oké, prima! Hij drukte nieuwe boardingpassen af en daarop bleken we nu de status van "Frequent Flyer" te hebben! Tja, de vierde vlucht met die maatschappij (Latam) binnen 2 weken, da's natuurlijk niet mis! We zaten nu ook veel verder voorin dan eerst dus minder herrie van de motoren, ideaal!

Tijdens de vlucht hebben we ook nog wat geslapen wat wel fijn was na zo'n kort nachtje. Na twee en een half uur landden we in San Carlos de Bariloche. Na de huurauto opgehaald te hebben begonnen we aan onze eerste eigen autorit in Argentinië.  We hadden inmiddels al wel een aardige indruk van het verkeer in Argentinië dus we vonden het best spannend. Maar gelukkig kwamen we toch redelijk makkelijk bij het hotel terecht. In de middag hebben we te voet San Carlos verkend. Gezellige bedrijvigheid en makkelijk te belopen. Bariloche is hét wintersportgebied van Argentinië en dat straalt het ook uit, óók nu in de zomer. De bebouwing doet ook echt aan de wintersportplekken in Oostenrijk en Zwitserland denken.

Vandaag, vrijdag, hebben we de dag ook gewoon in het centrum doorgebracht. Wat echt opvalt is dat hier de chocoladeindustrie heel belangrijk is. De ene winkel na de andere, en overal zie je prachtige bonbons en andere uitvoeringen van chocola. We hebben wat terrasjes verkend en heerlijke Argentijnse wijn gedronken. Wij komen de tijd hier wel door!

1. Ilse:
    29 februari 2020
    Lekker genieten van jullie nieuwe plek. Het is heerlijk om jullie zo te kunnen volgen.